×
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
elliptical
Contributor
Message 1 of 2

vilken version ska man köpa?

Jump to solution

Min gratismånad är över (Windows 10) och jag får ett automatiskt erbjudande för ett år som kostar 479 kronor (53% rabatt, listpris 999 kronor). Om jag går till http://www.mcafee-store.com ("Officiell McAfee butik") får jag en licens för ett år som kostar 299 kronor (listpris 599). Nyköp är billigare än förnyelse, förnyelse verkar alltså vara ett trick för att sälja McAfee dyrare än vad den egentligen är. Eller?

 

1 Solution

Accepted Solutions
daniel_b
McAfee Retired
McAfee Retired
Message 2 of 2

Re: vilken version ska man köpa?

Jump to solution

Hej Uwe,

Tack för att du kontaktat McAfees Kundtjänst. Efter att ha läst ditt inlägg kommer vi med nöje att försöka lösa ditt problem.

Som jag uppfattar det, vill du förnya ditt McAfee, fått 53% rabatt erbjudande och har hittat ännu läggre pris på nätet.

Din licens av McAfee LiveSafe har du fått via en av våra samarbetspartners Lenovo Consumer. Det finns väldig många samarbetspartners på webben och om du hittar en bättre pris, då har du rätt att slå till. Det som du bör veta är att även om du köper samma produkt, det kan hända att du får dubletter pga olika samarbetspartners/affiliates. I en sådan fall, då bör du installera om produkten.

Angående mcafee-store dot com - jag känner till liknande partner UTAN strecket, så bli försiktig vart du handlar! Många kan lägga "Officiell McAfee butik" loggan på sina sajter utan vår vetskap, så jag kommer att rapportera denna sajt. 

Som tack för besväret, har jag förlängt din prenumeration med 30 dagar.

Jag skapade också ärendenummer 484570-2458376096, så du kan ringa oss och hänvisa till detta ärendenummer om du har ytterliggare frågor.

Kontakta McAfee Kuntjänst för att få svar på dina frågor och funderingar via telefon eller chatt på: http://service.mcafee.com

Tack för att du kontaktat McAfees Kundtjänst.

MVH,
Daniel B
McAfee Kundtjänst

View solution in original post

1 Reply
daniel_b
McAfee Retired
McAfee Retired
Message 2 of 2

Re: vilken version ska man köpa?

Jump to solution

Hej Uwe,

Tack för att du kontaktat McAfees Kundtjänst. Efter att ha läst ditt inlägg kommer vi med nöje att försöka lösa ditt problem.

Som jag uppfattar det, vill du förnya ditt McAfee, fått 53% rabatt erbjudande och har hittat ännu läggre pris på nätet.

Din licens av McAfee LiveSafe har du fått via en av våra samarbetspartners Lenovo Consumer. Det finns väldig många samarbetspartners på webben och om du hittar en bättre pris, då har du rätt att slå till. Det som du bör veta är att även om du köper samma produkt, det kan hända att du får dubletter pga olika samarbetspartners/affiliates. I en sådan fall, då bör du installera om produkten.

Angående mcafee-store dot com - jag känner till liknande partner UTAN strecket, så bli försiktig vart du handlar! Många kan lägga "Officiell McAfee butik" loggan på sina sajter utan vår vetskap, så jag kommer att rapportera denna sajt. 

Som tack för besväret, har jag förlängt din prenumeration med 30 dagar.

Jag skapade också ärendenummer 484570-2458376096, så du kan ringa oss och hänvisa till detta ärendenummer om du har ytterliggare frågor.

Kontakta McAfee Kuntjänst för att få svar på dina frågor och funderingar via telefon eller chatt på: http://service.mcafee.com

Tack för att du kontaktat McAfees Kundtjänst.

MVH,
Daniel B
McAfee Kundtjänst

How Many Badges Can You Collect?
Ready for a little competition? Members like you are earning badges and unlocking perks for their helpful answers. Are you? Click here to find out.

Community Help Hub

    New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.

  • Find Forum FAQs
  • Learn How to Earn Badges
  • Ask for Help
Go to Community Help

Join the Community

    Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership:

  • Get helpful solutions from McAfee experts.
  • Stay connected to product conversations that matter to you.
  • Participate in product groups led by McAfee employees.
Join the Community
Join the Community