×
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
backmann
Contributor
Message 1 of 8

Mitt skydd mot virus och spionprogram är av.

Jump to solution

När jag installerade om mitt virusprogram McAfee LifeSafe kom en röd triangel med ett utropstecken upp och då kommer skydd mot virus och spionprogramet är av.

Vad gör jag ?

1 Solution

Accepted Solutions
daniel_b
McAfee Retired
McAfee Retired
Message 8 of 8

Re: Mitt skydd mot virus och spionprogram är av.

Jump to solution

Kontakta McAfee Kuntjänst på chatten (http://service.mcafee.com) för att få hjälp med fjärrstyrrning.

View solution in original post

7 Replies
alex_a
McAfee Retired
McAfee Retired
Message 2 of 8

Re: Mitt skydd mot virus och spionprogram är av.

Jump to solution

Hej,
Tack för att du kontaktat McAfee Kundtjänst .

Vi ber dig bekräfta om problemet löstes. Det räcker att du skriver "löst" som svar till oss.

Steg 1 – Avinstallera McAfee konsumentprodukterna via Kontrollpanelen i Windows:

Windows 10
1. Högerklicka på Start-knappen.
2. Vänsterklicka på Program och funktioner.
3. Välj din McAfee produkt.
4. Klicka på Avinstallera och följ stegen enligt anvisningarna.

Windows 8 / 8.1
1. I skrivbordsläget klicka på Inställningar (föra över musen till det nedersta högra hörnet på skärmen för att få fram dem) > Kontrollpanel* > Program och funktioner.
2. Välj din McAfee produkt.
3. Välj att Avinstallera den och följ stegen enligt anvisningarna.

* Om du inte kan få upp Kontrollpanelen på detta sätt, tryck på Windows-tangenten och X på tangentbordet samtidigt och du bör få upp en meny därifrån du kan komma åt Kontrollpanelen.

Windows Vista / 7
1. Klicka på Start-knappen > (Inställningar >) Kontrollpanel > Program (och funktioner).
2. Välj din McAfee produkt.
3. Klicka på Avinstallera och följ stegen enligt anvisningarna.

Steg 2 - Hämta och kör borttagningsverktyget MCPR.exe för att ta bort eventualla rester av McAfee:

1. Hämta borttagningsverktyget från: http://download.mcafee.com/products/licensed/cust_support_patches/MCPR.exe
2. Klicka på Spara och spara filen på datorn.
3. Bläddra till mappen där du sparade filen, högerklicka på MCPR.EXE och välj Kör som administratör.
4. Följ stegen enligt anvisningarna.
5. Starta om datorn (klicka på Reboot) efter att meddelandet CleanUp Successful (Rensningen lyckades) visas.
OBS! McAfee produkten tas inte bort helt förrän datorn startas om.

Steg 3 - Installera om McAfee produkten:

OBS! För att undvika eventuella problem vid installationen använd helst Internet Explorer.

1. Gå till https://home.mcafee.com/Secure/Protected/Login.aspx för att logga in på ditt konto.
OBS! Om du har glömt ditt lösenord finns det en länk under inloggningsknappen "Har du glömt ditt lösenord?" genom vilken du kan nollställa ditt lösenord.
2. I fliken Mina appar genom rullgardinsmenyn väljer du prenumerationen och enheten du vill installera på.
3. Klicka på Hämta.
OBS! Om du vill installera på en annan enhet kan du välja skicka länk i stället.
4. Gå igenom och godkänn licensavtalet med knappen Acceptera och hämta.
5. Välj att köra filen McAfeeSetup.exe
OBS! Stäng inte Internet-fönstret, eftersom det finns ett serienummer som du möjligtvis kommer att behöva klistra/fylla i under installationen.
6. När installationen påbörjar, följ stegen enligt anvisningarna.

Om du har andra förfrågningar eller om samma problem kvarstår, kan du kontakta oss igen också via telefon (på 08 57929004) eller chatt på: http://service.mcafee.com

Vänligen ange också följande servicebeställningsnummer (ärendenummer) med vilket ditt ärende är dokumenterat hos oss: 484570-2131425894

Tack för att du kontaktat McAfee Kundtjänst. Det kan hända att du får en undersökning om din support upplevelse hos oss. Din feedback kommer att hjälpa oss förbättra vår service. Vår service mäts främst i parametern om servicerepresentanten hade de kunskaper som behövdes för att hjälpa dig.

Med vänlig hälsning,
Alex Alexiev
McAfee Kundtjänst

backmann
Contributor
Message 3 of 8

Re: Mitt skydd mot virus och spionprogram är av.

Jump to solution

Det går inte att avinstallera...

user_164871
Former Member
Message 4 of 8

Re: Mitt skydd mot virus och spionprogram är av.

Jump to solution

Har du provat att köra MCPR på din dator och sen att starta om? På vilken sätt går det inte att avinstallera?

backmann
Contributor
Message 5 of 8

Re: Mitt skydd mot virus och spionprogram är av.

Jump to solution

Avinstalleraren hittar inte programmet

user_164871
Former Member
Message 6 of 8

Re: Mitt skydd mot virus och spionprogram är av.

Jump to solution

Pratar du om McAfee Security Scan Plus? Den måste du avinstallera genom att klicka på Start-knappen, sen hjulen till vänster (inställningar) och sen appar och programmer. Där kommer ett lista med alla programmer installerat på din dator. Där väjler du McAfee Security Scan Plus och klicka på av- installera.

Anelia Bodurova
Consultant

McAfee EMEA Swedish Team

backmann
Contributor
Message 7 of 8

Re: Mitt skydd mot virus och spionprogram är av.

Jump to solution

McAfee LifeSafe

daniel_b
McAfee Retired
McAfee Retired
Message 8 of 8

Re: Mitt skydd mot virus och spionprogram är av.

Jump to solution

Kontakta McAfee Kuntjänst på chatten (http://service.mcafee.com) för att få hjälp med fjärrstyrrning.

How Many Badges Can You Collect?
Ready for a little competition? Members like you are earning badges and unlocking perks for their helpful answers. Are you? Click here to find out.

Community Help Hub

    New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.

  • Find Forum FAQs
  • Learn How to Earn Badges
  • Ask for Help
Go to Community Help

Join the Community

    Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership:

  • Get helpful solutions from McAfee experts.
  • Stay connected to product conversations that matter to you.
  • Participate in product groups led by McAfee employees.
Join the Community
Join the Community