×
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
user_27001
Contributor
Message 1 of 3

Min dator blev smittad av ett virus trots McAfee antivirus progarm?

För ett par veckor sedan märkte jag att dator reagerar långsammare och beter sig inte riktig som det ska. Efter ett par dagar dök upp ett meddeande att jag måste strata om min dator. Efter omstart, blev dator mycket långsammare och jag fick problem att komma åt internet. Jag försökte låta McAfee söka efter virus i dator men viruset styrde McAfee programvaran som inte kunde hitta något och sedan ibland försvann från skärmen och ibland kom tillbaka. Jag kunde inte heller hämta hjälp från nätet eftersom viruset hade gjort omöjligt detta.
Jag blev tvungen att installera om Windows men lät bli att formatera hårddisken. Efter ett par timmar användning viruset bleve aktiv igen och orsakade liknande problem som förut. När jag försökte formatera hårddisken meddelade att Volumen styrs av annan process och jag var tvungen att låta installations programmet inaktivera alla referenser till volumet för att kunna formatera det. Därefter installerade om Windows och det verkar som att viruset har försvunnit från min dator.

Detta har kostat mig ett par veckors arbete.

Kan Ni undersöka vilket virus jag blev drabbad av och varför McAfee kunde inte förhindra det från att smitta min dator?

Med vänlig hälsning

Hamid Mohseni
(Personal Email address removed by Moderator) är ägare till McAfee abonemanget som har lett mig att använda McAfee eftersom hennes abonnemang tillåter tre användare att dela på abonemanget.

2 Replies
catdaddy
MVP
MVP
Message 2 of 3

Re: Min dator blev smittad av ett virus trots McAfee antivirus progarm?

Note: Moved out of Moderation Queue.

Cliff
McAfee Volunteer
catdaddy
MVP
MVP
Message 3 of 3

Re: Min dator blev smittad av ett virus trots McAfee antivirus progarm?

Note: Had to remove from Moderation Queue yet (Again) !

Cliff
McAfee Volunteer
How Many Badges Can You Collect?
Ready for a little competition? Members like you are earning badges and unlocking perks for their helpful answers. Are you? Click here to find out.

Community Help Hub

    New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.

  • Find Forum FAQs
  • Learn How to Earn Badges
  • Ask for Help
Go to Community Help

Join the Community

    Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership:

  • Get helpful solutions from McAfee experts.
  • Stay connected to product conversations that matter to you.
  • Participate in product groups led by McAfee employees.
Join the Community
Join the Community