×
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
LarsF
Contributor
Message 1 of 3

LiveSafe och SafeConnect

Jag har svårt att förstå McAfees ståndpunkt när det gäller följande:

När mitt abonnemang på LiveSafe gick ut, köpte jag ett nytt genom HP på 15 månader. Det jag hade haft innehöll VPN och fungerade bra. Tyvärr upptäckte jag snart att det nya abonnemanget saknade VPN. Det var tydligen ett provexemplar jag fått. Som kompensation erbjöd McAfee mig programmet SafeConnect som komplement. Det programmet fungerar inte på min dator. McAfee support och tekniker har ägnad dagar åt att få programmet att fungera genom fjärrstyrning av min dator. Omställningar, inställningar, avinstallationer m.m. har gjorts utan att problemet har lösts. Oerhört mycket tid har spillts och därmed också kostnader. Mitt råd till McAfee har varit att ge mig ett nytt abonnemang av LiveSafe med VPN inkluderat under 15 månader, så är allt bra. McAfee skulle inte behöva ersätta mig ekonomiskt om mina nuvarande båda abonnemang LiveSafe och SafeConnect togs bort. En enkel och snabb lösning, som McAfee inte vill bidra med.

2 Replies
Edward_Franso
Moderator
Moderator
Message 2 of 3

Re: LiveSafe och SafeConnect

Hej @LarsF 

Hälsningar från McAfee.

Vi ber om ursäkt för besväret. vi ber dig att kontakta vår McAfee konsumentsupport via länken nedan.

McAfee Chat Support begäran

Hälsningar,
Edward Franso

LarsF
Contributor
Message 3 of 3

Re: LiveSafe och SafeConnect

Jag har kontaktat kundsupport massor av gånger via chatten. Många tekniker har försökt hjälpa till genom fjärrstyrning av min dator. Dagar har tagits i anspråk. Safe connect går inte att få fungera på min dator, men supporten envisas hela tiden. Det som fungerar är LiveSafe med VPN inkluderat. Det fungerade förut. Min nya prenumeration genom HP hade inte VPN, vilket var förvånande. Istället fick jag Safe Connect som inte alls fungerar. Jag har istället installerat ProtonVPN, som är gratis och fungerar bra.. När min prenumeration på LiveSafe går ut, kommer jag nog att byta till Norton.

How Many Badges Can You Collect?
Ready for a little competition? Members like you are earning badges and unlocking perks for their helpful answers. Are you? Click here to find out.

Community Help Hub

    New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.

  • Find Forum FAQs
  • Learn How to Earn Badges
  • Ask for Help
Go to Community Help

Join the Community

    Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership:

  • Get helpful solutions from McAfee experts.
  • Stay connected to product conversations that matter to you.
  • Participate in product groups led by McAfee employees.
Join the Community
Join the Community