×
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
mariaskoog
Former Member
Message 1 of 2

Installation av McAffee LiveSafe

Jump to solution

Hej!

Jag har köpt en dator till min dotter med tillhörande antivirusprogram McAfee Live Save för 3 år, utgångsdatum 2020-02-20. Jag har nu försökt att installera programmet på datorn och jag kom så långt att jag har avinstallerat störande program i datorn och skulle således installera den sista slutliga programvaran. Det kommer upp en ruta om att man skulle skriva in serienumret jag fick när jag laddade ner programvaran via mitt konto hos er.

Där tog allt stopp. Det går inte att skriva in serienr eller att starta om installeringen från början. Jag laddade ner ett program via er hemsida för att göra en kontroll att allt fungerade som det skulle och om problem fanns skulle programmet åtgärda detta. Det fungerade inte heller - allt var som det skulle - men det går fortfarande inte att göra slutinstallationen.

// Maria

1 Solution

Accepted Solutions
daniel_b
McAfee Retired
McAfee Retired
Message 2 of 2

Ett serienummer används för en installation (Re: Installation av McAffee LiveSafe)

Jump to solution

Hej,

Tack för att du kontaktat McAfees Kundtjänst.

Serienummret för din installation finns ovanför Hämta knappen.

OBS! man får nytt serienummer varje gång man installerar McAfee.

Ett serienummer används för en installation.

Nästa gång man installerar produkten, då får man ett annat serienummer.

Installera om McAfee-produkten:
---------------------------------
OBS! För att undvika eventuella problem vid installationen använd helst Internet Explorer.

1. Gå till https://home.mcafee.com/Secure/Protected/Login.aspx för att logga in på ditt konto.
OBS! Om du har glömt ditt lösenord finns det en länk under inloggningsknappen "Har du glömt ditt lösenord?" genom vilken du kan nollställa ditt lösenord.

2. Klicka på "plus" (+) knappen.
3. Välj proukten som ska installeras och klicka på Hämta.
4. Godkänn licensavtalet.
5. Klicka på den röda Hämta knappen och Kör filen McAfeeSetup.exe
OBS! Stäng inte Internet-fönstret, eftersom ovanför Hämta knappen finns det ett serienummer som du möjligtvis kommer att behöva klistra/fylla i under installationen.
6. Nu ska installationen startas. Du kommer att behöva välja Fullständig installation och trycka på Nästa och sedan Slutför när installationen är färdig.

Om du har andra förfrågningar eller om samma problem kvarstår, kan du kontakta oss igen också via chat eller telefon från: http://service.mcafee.com


Med vänlig hälsning,
Daniel
McAfee Kundtjänst

View solution in original post

1 Reply
daniel_b
McAfee Retired
McAfee Retired
Message 2 of 2

Ett serienummer används för en installation (Re: Installation av McAffee LiveSafe)

Jump to solution

Hej,

Tack för att du kontaktat McAfees Kundtjänst.

Serienummret för din installation finns ovanför Hämta knappen.

OBS! man får nytt serienummer varje gång man installerar McAfee.

Ett serienummer används för en installation.

Nästa gång man installerar produkten, då får man ett annat serienummer.

Installera om McAfee-produkten:
---------------------------------
OBS! För att undvika eventuella problem vid installationen använd helst Internet Explorer.

1. Gå till https://home.mcafee.com/Secure/Protected/Login.aspx för att logga in på ditt konto.
OBS! Om du har glömt ditt lösenord finns det en länk under inloggningsknappen "Har du glömt ditt lösenord?" genom vilken du kan nollställa ditt lösenord.

2. Klicka på "plus" (+) knappen.
3. Välj proukten som ska installeras och klicka på Hämta.
4. Godkänn licensavtalet.
5. Klicka på den röda Hämta knappen och Kör filen McAfeeSetup.exe
OBS! Stäng inte Internet-fönstret, eftersom ovanför Hämta knappen finns det ett serienummer som du möjligtvis kommer att behöva klistra/fylla i under installationen.
6. Nu ska installationen startas. Du kommer att behöva välja Fullständig installation och trycka på Nästa och sedan Slutför när installationen är färdig.

Om du har andra förfrågningar eller om samma problem kvarstår, kan du kontakta oss igen också via chat eller telefon från: http://service.mcafee.com


Med vänlig hälsning,
Daniel
McAfee Kundtjänst

How Many Badges Can You Collect?
Ready for a little competition? Members like you are earning badges and unlocking perks for their helpful answers. Are you? Click here to find out.

Community Help Hub

    New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.

  • Find Forum FAQs
  • Learn How to Earn Badges
  • Ask for Help
Go to Community Help

Join the Community

    Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership:

  • Get helpful solutions from McAfee experts.
  • Stay connected to product conversations that matter to you.
  • Participate in product groups led by McAfee employees.
Join the Community
Join the Community