×
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
andreasdeimert
Contributor II
Message 1 of 6

Återbetalning av Automatisk Förnyelse

Jump to solution

Hej!
Jag önskar återbetalning på min order CS2255779121.
Tack på förhand!
Andreas

2 Solutions

Accepted Solutions
daniel_b
McAfee Retired
McAfee Retired
Message 2 of 6

Re: Återbetalning av Automatisk Förnyelse

Jump to solution

Hej Andreas,

Tack för att du kontaktat McAfee Kundtjänst . Efter att ha läst igenom ditt inlägg kommer vi med nöje att försöka lösa ditt problem.

Såvitt jag förstår vill du få en återbetalning för automatiskt förnyelse av ditt McAfee LiveSafe.

Å företagets vägnar ber vi om ursäkt för alla besvär som den automatiska förnyelsen har möjligtvis orsakat dig.

Tjänsten för automatisk förnyelse kallas för Always on Protection och blir föraktiverad(!) när man betalar för första gången till oss. Det står om den i slutanvändaravtalet, som man samtycker med, samt i själva betalningsformuläret. Tjänsten blev införd då majoriteten av våra kunder föredrog att ha en funktion för automatisk förnyelse, så att de inte plötsligt blir oskyddade ifall de glömmer förnya själva. Du kan läsa mer om detta här: http://se.mcafee.com/root/alwaysOn.asp

Jag har utfört återbetalningen och pengarna kommer att finnas tillgängliga på ditt bankkonto inom 10 arbetsdagar, beroende endast på bankens behandlingstid. Jag har också deaktiverat tjänsten för automatisk förnyelse på din produkt. Du bör ha fått bekräftelse på allt detta till den e-postadress som du är registrerad med. Ordernumret på din återbetalning är: Refund CS2256005669.

Som tack för besväret har jag förlängt din nuvarande prenumeration med 30 dagar.


Hoppas du är nöjd med supporten. Din feedback kommer att hjälpa oss förbättra vår service. Vår service mäts främst i parametern om servicerepresentanten hade de kunskaper som behövdes för att hjälpa dig. Jag strävar alltid efter den högsta betyget 10.

Om du har andra förfrågningar eller om samma problem kvarstår, kan du kontakta oss igen också via telefon eller chatt på: http://service.mcafee.com

Vänligen hänvisa till ärendenummer: 484570-2473123740.


Med vänlig hälsning,
Daniel B
McAfee Kundtjänst

View solution in original post

daniel_b
McAfee Retired
McAfee Retired
Message 6 of 6

Re: Återbetalning av Automatisk Förnyelse

Jump to solution

Hej igen Andreas,

Tack för att du kontaktat McAfee Kundtjänst . Efter att ha läst igenom ditt inlägg kommer vi med nöje att försöka lösa ditt problem.

Såvitt jag förstår har du inte fått din återbetalning av Mcafee.

Vänligen kontakta din bank och hänvisa till följande uppgifter:

Referensnummer 55207548183200836339133

Återbetalning (Refund) CS2256005669 gjort 2018-07-02

Om du har andra förfrågningar eller om samma problem kvarstår, kan du kontakta oss igen också via telefon eller chatt på: http://service.mcafee.com

Med vänlig hälsning,
Daniel B
McAfee Kundtjänst

 

View solution in original post

5 Replies
daniel_b
McAfee Retired
McAfee Retired
Message 2 of 6

Re: Återbetalning av Automatisk Förnyelse

Jump to solution

Hej Andreas,

Tack för att du kontaktat McAfee Kundtjänst . Efter att ha läst igenom ditt inlägg kommer vi med nöje att försöka lösa ditt problem.

Såvitt jag förstår vill du få en återbetalning för automatiskt förnyelse av ditt McAfee LiveSafe.

Å företagets vägnar ber vi om ursäkt för alla besvär som den automatiska förnyelsen har möjligtvis orsakat dig.

Tjänsten för automatisk förnyelse kallas för Always on Protection och blir föraktiverad(!) när man betalar för första gången till oss. Det står om den i slutanvändaravtalet, som man samtycker med, samt i själva betalningsformuläret. Tjänsten blev införd då majoriteten av våra kunder föredrog att ha en funktion för automatisk förnyelse, så att de inte plötsligt blir oskyddade ifall de glömmer förnya själva. Du kan läsa mer om detta här: http://se.mcafee.com/root/alwaysOn.asp

Jag har utfört återbetalningen och pengarna kommer att finnas tillgängliga på ditt bankkonto inom 10 arbetsdagar, beroende endast på bankens behandlingstid. Jag har också deaktiverat tjänsten för automatisk förnyelse på din produkt. Du bör ha fått bekräftelse på allt detta till den e-postadress som du är registrerad med. Ordernumret på din återbetalning är: Refund CS2256005669.

Som tack för besväret har jag förlängt din nuvarande prenumeration med 30 dagar.


Hoppas du är nöjd med supporten. Din feedback kommer att hjälpa oss förbättra vår service. Vår service mäts främst i parametern om servicerepresentanten hade de kunskaper som behövdes för att hjälpa dig. Jag strävar alltid efter den högsta betyget 10.

Om du har andra förfrågningar eller om samma problem kvarstår, kan du kontakta oss igen också via telefon eller chatt på: http://service.mcafee.com

Vänligen hänvisa till ärendenummer: 484570-2473123740.


Med vänlig hälsning,
Daniel B
McAfee Kundtjänst

andreasdeimert
Contributor II
Message 3 of 6

Re: Återbetalning av Automatisk Förnyelse

Jump to solution

Hej och tack för din snabba återkoppling. 

Tyvärr lyser pengarna med sin frånvaro efter nu tre veckor. Vad göra? Jag betalade med Paypal  

Mvh Andreas 

daniel_b
McAfee Retired
McAfee Retired
Message 4 of 6

Re: Återbetalning av Automatisk Förnyelse

Jump to solution

Hej igen Andreas,

Pengarna lämnar McAfee på sekunden och returneras som en bumerang till bankkontot som är kopplat till ditt betalkort. Dubbelkolla bankuttdraget.

 

Mvh

McAfee Kundtjänst

andreasdeimert
Contributor II
Message 5 of 6

Re: Återbetalning av Automatisk Förnyelse

Jump to solution

Hej igen. 

Jag kollar flera gånger om dagen. Ingen återbetalning har kommit till mitt bankkonto. Jag har dubbelkollat kortnumret som paypal är kopplat till. 

Tack på förhand. 

daniel_b
McAfee Retired
McAfee Retired
Message 6 of 6

Re: Återbetalning av Automatisk Förnyelse

Jump to solution

Hej igen Andreas,

Tack för att du kontaktat McAfee Kundtjänst . Efter att ha läst igenom ditt inlägg kommer vi med nöje att försöka lösa ditt problem.

Såvitt jag förstår har du inte fått din återbetalning av Mcafee.

Vänligen kontakta din bank och hänvisa till följande uppgifter:

Referensnummer 55207548183200836339133

Återbetalning (Refund) CS2256005669 gjort 2018-07-02

Om du har andra förfrågningar eller om samma problem kvarstår, kan du kontakta oss igen också via telefon eller chatt på: http://service.mcafee.com

Med vänlig hälsning,
Daniel B
McAfee Kundtjänst

 

How Many Badges Can You Collect?
Ready for a little competition? Members like you are earning badges and unlocking perks for their helpful answers. Are you? Click here to find out.

Community Help Hub

    New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.

  • Find Forum FAQs
  • Learn How to Earn Badges
  • Ask for Help
Go to Community Help

Join the Community

    Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership:

  • Get helpful solutions from McAfee experts.
  • Stay connected to product conversations that matter to you.
  • Participate in product groups led by McAfee employees.
Join the Community
Join the Community