×
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
kav
Contributor
Message 1 of 4

installert McAfee Internet Security finner ikke printer

Jump to solution

Jeg har installert McAfee Internet Security på min Mac(ver 10.14.6) og kan etterpå ikke få kontakt med den trådløse printeren. Printer vises ikke når jeg førsøker å legge til ny...

- har restartet modem/Mac/printer

- prøvd uten påslått brannmur/sanntidscanning

- har avinstallert og installert på nytt uten at det har hjulpet

- forsøkt både offentlig nett/lokalt nett

Når jeg avinstallerer og restarter så er printeren på plass igjen.

Hva kan problemet være?

2 Solutions

Accepted Solutions
Bobby_Palace
Contributor III
Message 2 of 4

Re: installert McAfee Internet Security finner ikke printer

Jump to solution
Hei Takk for at du tok kontakt med McAfee Teknisk Støtte. Hvis du ikke kan bruke din skriver etter at du har installert McAfee på din Mac, er det mulig at du trenger å forandre McAfee brannmur-innstillingene. Du kan åpne McAfee på din Mac og klikke på Mac-sikkerhet oppe. Så kan du klikke på Brannmur på venstre side. Da trenger du å klikke på låsen nede til venstre for å kunne gjøre endringer. Deretter kan du forandre nettverkstypen fra Offentlig til Hjemme. Etterpå trenger du å klikke på låsen nede til venstre igjen. Hvis du fremdeles får problemer, trenger du å kontakte oss via telefon eller chat slik at vi kan hjelpe deg. Du kan gjøre det på http://service.mcafee.com Ditt Serviceanmodningsnr. er 2681533592. Vennlig hilsen McAfee Teknisk Støtte

View solution in original post

Bobby_Palace
Contributor III
Message 4 of 4

Re: installert McAfee Internet Security finner ikke printer

Jump to solution

Hei

 

Takk for at du tok kontakt med McAfee Teknisk Støtte.

 

Vår høyere tekniske avdeling har undersøkt situasjonen. De sier at dette problemet ikke har noe å gjøre med McAfee, men med nettverksinnstillingene. Vår høyere tekniske avdeling foreslår at du prøver å gi et nytt navn til WiFi 5.0G. WiFi 2.4G og WiFi 5.0G kan ha samme passord men navnene må være forskjellige.

 

Ditt Serviceanmodningsnr. er 2681533592.

 

Vennlig hilsen

McAfee Teknisk Støtte

View solution in original post

3 Replies
Bobby_Palace
Contributor III
Message 2 of 4

Re: installert McAfee Internet Security finner ikke printer

Jump to solution
Hei Takk for at du tok kontakt med McAfee Teknisk Støtte. Hvis du ikke kan bruke din skriver etter at du har installert McAfee på din Mac, er det mulig at du trenger å forandre McAfee brannmur-innstillingene. Du kan åpne McAfee på din Mac og klikke på Mac-sikkerhet oppe. Så kan du klikke på Brannmur på venstre side. Da trenger du å klikke på låsen nede til venstre for å kunne gjøre endringer. Deretter kan du forandre nettverkstypen fra Offentlig til Hjemme. Etterpå trenger du å klikke på låsen nede til venstre igjen. Hvis du fremdeles får problemer, trenger du å kontakte oss via telefon eller chat slik at vi kan hjelpe deg. Du kan gjøre det på http://service.mcafee.com Ditt Serviceanmodningsnr. er 2681533592. Vennlig hilsen McAfee Teknisk Støtte
kav
Contributor
Message 3 of 4

Re: installert McAfee Internet Security finner ikke printer

Jump to solution

Serviceanmodningsnr. er 2681533592

Jeg har nettverkstypen Hjemme, uten at det gjør noen forskjell.

- Det ser ut til at problemet oppstår når jeg benytter Wifi 5.0G

- Når jeg skifter til WiFi 2.4G får jeg kontakt med printeren!

Hva kan jeg gjøre for å få benytte Wifi 5.0G ???

Bobby_Palace
Contributor III
Message 4 of 4

Re: installert McAfee Internet Security finner ikke printer

Jump to solution

Hei

 

Takk for at du tok kontakt med McAfee Teknisk Støtte.

 

Vår høyere tekniske avdeling har undersøkt situasjonen. De sier at dette problemet ikke har noe å gjøre med McAfee, men med nettverksinnstillingene. Vår høyere tekniske avdeling foreslår at du prøver å gi et nytt navn til WiFi 5.0G. WiFi 2.4G og WiFi 5.0G kan ha samme passord men navnene må være forskjellige.

 

Ditt Serviceanmodningsnr. er 2681533592.

 

Vennlig hilsen

McAfee Teknisk Støtte

How Many Badges Can You Collect?
Ready for a little competition? Members like you are earning badges and unlocking perks for their helpful answers. Are you? Click here to find out.

Community Help Hub

    New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.

  • Find Forum FAQs
  • Learn How to Earn Badges
  • Ask for Help
Go to Community Help

Join the Community

    Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership:

  • Get helpful solutions from McAfee experts.
  • Stay connected to product conversations that matter to you.
  • Participate in product groups led by McAfee employees.
Join the Community
Join the Community