We maken gebruik van LiveSafe.
Sinds kort krijgen we in onze mail app (sinds kort Outlook) als we een attachment (welke dan ook) willen downloaden: kan niet downloaden - virusscan mislukt
Wat is daar de oorzaak van, en hoe kan dit voorkomen worden?
Het is nu niet mogelijk om maar iets te downloaden, ook niet via de browser.
We draaien op Windows 10 Home versie 22H2 build 19045.3448
M.vr.gr.,
Philip Wiegers
Solved! Go to Solution.
Hallo,
Het verwijderen / hernoemen van de WebAdvisor folder maakte het mogelijk om weer te kunnen downloaden.
Vervolgens heb McAfee weer geinstalleerd. Problemen zijn op gelost.
Dankjewel voor de ondersteuning!!
Philip Wiegers
Hoi @Philip_edith,
Groeten van McAfee.
Verwijder de McAfee-webvisor uit programma's en functies en probeer te downloaden.
Sluit alle webbrowsers.
Klik op het Start Windows Start-pictogram linksonder op uw Windows-bureaublad.
In het zoekveld:
Typ Configuratiescherm.
Druk op Enter.
In het Configuratiescherm:
Dubbelklik op Programma's en onderdelen of Programma's toevoegen/verwijderen.
Selecteer McAfee WebAdvisor in de lijst.
Klik op Verwijderen/wijzigen of Verwijderen.
Schakel desgevraagd alleen het selectievakje naast McAfee WebAdvisor in.
Klik op Verwijderen of Verwijderen.
Start je computer opnieuw op.
Om McAfee webadvisor opnieuw te installeren volgt u de stappen in het kennisartikel door op de onderstaande link te klikken.
McAfee WebAdvisor downloaden en installeren
Groeten,
Krishnamanikandan KS
Hi,
Bedankt voor de snelle reactie.
Je verwijst naar McAfee WebAdvisor. We hebben zelf McAfee LiveSafe (zie bijlage).
Is WebAdvisor een component van LiveSafe? Of is het een vergelijkbaar pakket?
Moet ik LiveSafe de-installeren?
M.vr.gr.,
Philip Wiegers
hallo,
Webadvisor i.s maakt onderdeel uit van Livesafe en Totalprotection.
het is een extensie die in webbrowsers wordt geinstalleerd zodat u veilg deze kunt bezoeken.
er wordt aangeraden om deze te herinstaleren zoals hierboven is aangegeven door de Mcafee medewerker..
zoals aangegeven sluit u alle browsers zoals Edge, Chrome ect.
daarna kunt u met de muiswijzer naar het Windowslogo in de linkerhoek gaan als u Windows10 heeft en anders is dit logo ongeveer in het midden tezien bij Windows 11.
als u met de muiswijzer op dit logo staat rechtsklik en kies Apps en Onderdelen.
de pagina die wordt geopend laat alle programma's zien die op de computer zijn geinstalleerd.
zoek hier naar Webadvisor en is dus bijna aan het eind van de lijst te vinden......
klik hierop en kies daarna verwijderen
na het verwijderen de computer opnieuw opstarten en na het opstarten op bovenstaande link die eerder door de Mcafee medewerker in het antwoord is gegeven om de pagina voor Webadvisor te bezoeken .
hier kunt u het opnieuw downloaden en installeren.
na het installeren opnieuw de computer laten herstarten door reboot.
hoop dat het zo duidelijk is allemaal,
vriendelijke groeten.
Helemaal duidelijk.
WebAdvisor staat in de lijst. Als ik die dubbel klik, dan krijg ik een medling van gebruikersacountbeheer. Als ik met Ja bevestig, krijg je normaal gesproken een installatie tool om hem te verwijderen. Dat gebeurt nu niet. het lijkt erop dat die niet kan installeren.
Er lijkt ook geen icoontje gekoppeld te zijn aan WebAdvisor (zie bijlage)
M.vr.gr.,
Philip Wiegers
Ik heb de betreffende uninstaller gevonden (zie bijlage).
Als ik deze direct gebruik, dan gebeurt hetzelfde als bovenstaand.
M.vr.gr.,
Philip
hallo,
hartelijk dank voor de antwoorden.
als ik de afbeeldingen bekijk zit u in een Programma directory met bestanden van het programma.
hier moet u niet zijjn.
in Windows 10 moet u met de muiswijzer naar de linkerhoek onderin naar het Windows logo gaan. ziet eruit als 4 blokjes.
als u hier met de muiswijzer opstaat druk dan op de rechterknop van de muis.
dit opend een menu en helemaal bovenaan staat daar; Apps en onderdelen
klik hierop en dit opend een volgende pagina met programma's die zijn geinstalleerd.
in deze lijst bijna onderaan staat dan Webadvisor
als u hierop 1x klikt komt er een melding om deze te willen verwijderen.
volg dan de verdere stappen zaols ik in mijn vorig bericht heb beschreven.
in Windows 11 staat het Windows logo ongeveer in het midden naast het zoekveld onderaan in het scherm.
als u met muiswijzer hierop staat klik dan ook op de rechter muisknop en dit opend dan het menu met helemaal bovenaan ; Geinstalleerde Apps
klik hierop en daar vind u dan ook bijna onderaan Webadvisor.
klik hierop en volg de stappen zoals beschreven.
hoop dat het zo misschien duidelijk overkomt ?
vriendelijke groeten
hallo,
wil even vragen of u de pagina heeft kunnen vinden met de aanwijzingen van mijj ?
als het niet is gelukt kunt u dan kort beschrijven welke stappen u heeft gedaan misschien ?
vriendelijke groeten
Goede avond,
Dankjewel voor het opvolgen.
als u hierop 1x klikt komt er een melding om deze te willen verwijderen.
volg dan de verdere stappen zaols ik in mijn vorig bericht heb beschreven.
Daar zit het punt. Als ik het verwijderen bevestig, kom ik terug in Programma's overzicht, maar is er verder niets gebeurd.
Zie bijlage met de screenshots van de stappen die ik uitvoerde.
M.vr.gr.,
Philip
bedankt voor uw reactie.
ik heb de afbeeldingen bekeken en dat zijn de goede stappen.
ik begrijp echter dat als u op Verwijderen van Webadvisor van Windows uit de melding ziet;
Wilt U toestaan dat deze App wijzigingen aanbrengt en vervolgens op Ja bevestigd er daarna niets meer gebeurd..................
dan lijkt het erop dat er wellicht met het Webadvisor programma iets beschadigd is.
dan stel ik voor om in dit geval een complete herinstallatie van het complete McAfee programma te proberen...............
in hetzelfde overzicht van Apps en Onderdelen waar Webadvisor is te zien staat iets hoger het programma McAfee.
als verder alle programma's en browsers zijn gesloten klik op dit McAfee en op Verwijderen.
als het goed is word na bevestiging het programma verwijderd.
aan het einde wordt er gevraagd om te herstarten maar wacht ongeveer 15 minuten en doe dan de herstart.
na het opstarten van de computer wacht een 10 minuten en ga naar dit service artikel van McAfee;
McAfee KB - McAfee-producten verwijderen van een Windows-pc
in dit artikel is een optie 2 te zien. klik hierop en onder de video staat iets lager;
Download en in het rood MCPR
klik op dit in rood weergegeven MCPR om het programmaatje te downloaden.
sluit wederom alle programma's en browsers en ga naar de locatie waar het programma op uw computer is.
dubbelklik op dit programma om te starten en volg de stappen zoals aangegeven.
wacht aan het einde wederom 10 minuten en doe de herstart van uw computer.
in het volgende artikel staat beschreven hoe u opnieuw de McAfee software kunt installeren;
McAfee KB - McAfee-producten downloaden en installeren
in het kort;
klik op in het artikel op de link; protection.mcafee.com
selecteer; Aan de slag
vul daarna uw gegevens in waarmee u zich bij McAfee heeft geregistreerd om in te loggen.
klik onder Antivirus op Downloaden.
na het Downloaden kunt u zich afmelden en de browser sluiten.
ga naar de download locatie op uw computer en dubbelklik op dit bestand om het installeren te starten.
volg de stappen zoals dan aangegeven.
wacht na het installeren 15 minuten voor u de herstart van de computer doet.
na het opstarten ongeveer 10 minuten wachten en kunt u McAfee gebruiken.
waarschijnlijk bij het openen van McAfee zal er een melding komen voor extra bescherming wellicht.
bevestig dit dan met Ja en zal Webadvisor worden ingeschakeld in de door u gebruikte Browser.
het is een lang verhaal maar in werkelijkheid zijn het maar enkele handelingen en doen de programma's het werk...........
anders even uitprinten ook van de service artikelen van McAfee zelf in dit bericht evt.
ik ben benieuwd of de eerste stap om McAfee in Windows te verwijderen in dit geval wel werkt ?....................
als iets niet duidelijk mocht zijn hoor ik dit graag en zal ik mijn best doen om te antwoorden.
New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.
Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership: