×
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Bernard_
Contributor
Message 1 of 2

Oplichting via nep-McAfee mails

Beste,

Mijn opa is eergisteren langs een email gekomen in zijn ongewenste mail dat zijn McAfee verlopen was en dat hij zijn abonnement moest verlengen. Hij is toen via een link in de mail naar de website van McAfee geleid (of dus een erg goed nagemaakte site). Daar heeft hij een pakket voor €29,99 gekocht voor 5 apparaten, maar hij heeft echter nooit een bevestiging hiervan ontvangen. Wanneer hij inlogt bij McAfee staat er ook nergens dat hij een pakket heeft aangeschaft. 
De mail die hij heeft ontvangen was erg opdringerig en bleek nadat ik wat verder keek van een erg luguber mail adres te zijn.
Ik vroeg mij af of dit een phishing mail is geweest of dat jullie vaker bijzondere mail adressen gebruiken en dat er gewoon ontzettend veel vertraging op jullie service zit. 

1 Reply
cyberdude
Reliable Contributor
Reliable Contributor
Message 2 of 2

Re: Oplichting via nep-McAfee mails

hallo,

ik zou u adviseren om hiervoor telefonisch contact met mcafee support op te nemen.

ik heb een eerder ander bericht in deze nederlands talige afdeling van deze community evonden. hierin vind u in het tweede antwoord de contactgegevens om deze te kunnen bereiken. het antwoord daar is gegeven door silvia en is officiele medewerker van mcafee.

hierbij de link;

https://forums.mcafee.com/t5/Dutch-Consumer-Support/Realtime-scannen-en-firewall-met-lifesaver-werke...

zij kunnen direct voor u controleren of er daadwerkelijk een bestelling is gedaan en het gebruikte mailadres controleren bijv.

mocht het inderdaad om phising zijn gegaan kunt u eens een bezoek aan de website www.fraudehelpdesk.nl maken en melding maken van het mailadres dat is gebruikt en evt overwegen om aangifte bij de politie te doen.

vriendelijke groeten

 

How Many Badges Can You Collect?
Ready for a little competition? Members like you are earning badges and unlocking perks for their helpful answers. Are you? Click here to find out.

Community Help Hub

    New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.

  • Find Forum FAQs
  • Learn How to Earn Badges
  • Ask for Help
Go to Community Help

Join the Community

    Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership:

  • Get helpful solutions from McAfee experts.
  • Stay connected to product conversations that matter to you.
  • Participate in product groups led by McAfee employees.
Join the Community
Join the Community