Een nieuwe laptop geeft in Apparaatbeheer een apparaat met de naam McAfeeSwitch, zie bijlage.
Heeft iemand een idee wat het is en doet?
McAfeeSwitch
Beste Silvia_T,
Op verzoek het genoemde supportnummer gebeld maar daar wist men geen antwoord op de vraag. Doorverwezen naar het bussiness supportnummer dat eindigt op ..5624 maar dat geeft geen reactie anders dan een bezettoon.
De vraag is niet complex en moet mijn inziens eenvoudig zijn uit te leggen door iemand die ter zake kundig is.
Als de vraag via het forum wordt beantwoord dan heeft iedereen er wat aan!
In afwachting van je reactie.
Geachte heer Munsterman,
Om de korrekte aantwoord te geven, hebben wij nodig:
1. Volledige versie van uw Windows
2. De naam van de McAfee product
3. De versie van de McAfee product
Met vriendelijke groeten,
Silvia van Delden
Support & Service Representative
McAfee Consumer Products
België 02/275.07.03
Beste Silvia_T,
Het gaat om een Asus IdeaPad C340 laptop met de Windows Home versie 1903.
Zonder dat er ook maar iets van McAfee-software (Total Protection) is geïnstalleerd (wel meegeleverd als trial) zie ik in Windows 10 Apparaatbeheer een device met de naam McAfeeSwitch.
Er is dus een samenwerkingsverband tussen McAfee en Asus waarbij het lijkt dat op het moederboard van de Ideapad iets is aangebracht om samen te werken met de McAfee-beveiligingssoftware. Zie foto bij de 1e melding.
De vraag is dus wat dat is en wat de toevoegde waarde is voor mij als gebruiker.
Als het toegevoegde waarde oplevert op het vlak van beveiliging dan maakt McAfee kans dat het beveiligingsproduct wordt aangeschaft.
De vraag is ook gesteld aan Asus-NL maar die konden er, vreemd genoeg, geen antwoord op geven.
In afwachting van je reactie.
New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.
Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership: