×
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
M4rtijn
Contributor III
Message 1 of 9

Kan telefoon niet traceren

Jump to solution

Ik was even een controle aan het uitvoeren van McAfee Mobile Security op mijn telefoon en ben er achtergekomen dat ik mijn telefoon niet kan traceren. Dus heb ik alle machtigingen en instellingen gecontroleerd en dit staat allemaal goed.

Helaas wordt er geen connectie gemaakt. Ook staat mijn telefoonnummer niet gekoppeld bij Mobile Security.

 

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

1 Solution

Accepted Solutions
cyberdude
Reliable Contributor
Reliable Contributor
Message 9 of 9

Re: Kan telefoon niet traceren

Jump to solution

hallo,

hartelijk dank voor uw antwoord.

jammer dat het niet gelukt is om het probleem op te lossen voor u.

wel benieuwd als u contact met mcafee support heeft gehad wat de oplossing was in dit geval.

vriendelijke groeten

View solution in original post

8 Replies
cyberdude
Reliable Contributor
Reliable Contributor
Message 2 of 9

Re: Kan telefoon niet traceren

Jump to solution

hallo,

ik las in een vorige post van u dat er iets was vergeten te activeren waardoor de mobile app niet werkte.

is er misschien toch nog iets vergeten of niet goed gegaan wellicht ?

ik vond deze handleiding van 2017.....

misschien kunt u hiermee nagaan of misschien hiermee nog eens een herinstallatie doen ?

https://community.mcafee.com/t5/Dutch-Consumer-Support/McAfee-Mobile-Security-installeren/m-p/499460...

vriendelijke groeten

cyberdude
Reliable Contributor
Reliable Contributor
Message 3 of 9

Re: Kan telefoon niet traceren

Jump to solution

hallo,

ik zag dat u het antwoord op een ander bericht van de handleiding had geschreven.

kan gebeuren.

het kan inderdaad met het nieuw aangemaakte account te maken hebben.

toch nog iets proberen.......

kunt u het toestel ook op wifi stand gebruiken en dan eens controleren of het bij u thuis werkt ?

vriendelijke groeten

cyberdude
Reliable Contributor
Reliable Contributor
Message 4 of 9

Re: Kan telefoon niet traceren

Jump to solution

hallo,

wil even informeren of het is gelukt wanneer u het toestel met het thuis wifi signaal gebruikt of het zichtbaar wordt ?

ik las namelijk in het duitstalig gedeelte  van dit forum een post van een gebruiker aldaar dat deze het probleem had dat zijn toestel wel met wifi gebruik zichtbaar was maar niet wanneer hij het signaal van zijn telekom gebruikte.

het antwoord in het kort was dat wanneer mobile security is genstalleerd deze verbinding moet maken met de servers van mcafee om te registreren.

met het thuis wifi signaal was het signaal sterk genoeg om goed verbinding te maken met het internet en de servers van mcafee.

waarschijnlijk was het signaal op die plek wanneer hij de instelling van zijn telekom  signaal gebruikte te zwak om goed verbinding met de servers van mcafee te maken.

misschien is dit in uw situatie ook het geval  en als het signaal inderdaad te zwak zou zijn kunnen verklaren waarom u het niet in uw overzicht ziet staan ?...........

hoewel in het duits kunt u dit bericht op bijgaande link nalezen;

https://community.mcafee.com/t5/German-Consumer-Support/Ortung-funktioniert-nur-im-heimischen-Wlan/m...

vriendelijke groeten

M4rtijn
Contributor III
Message 5 of 9

Re: Kan telefoon niet traceren

Jump to solution

Ik heb verschillende wifi verbindingen geprobeerd en zelfs 4G+ maar geen connectie.

Wat mij nu wel is opgevallen is dat wanneer ik Mobile Security activeer, ik heel kort deze foutmelding te zien: Dit apparaat kan niet worden geregisteerd . Vervolgens krijg ik direct er achteraan een :white_heavy_check_mark:.

Ook werkt de knop abonnementsgegevens vernieuwen niet, omdat er ergens geen contact gemaakt kan worden.

Wanneer ik inlog op mijn McAfee account lijkt mijn telefoon wel geregisteerd te zijn, maar verder kan ik geen gebruik maken van de antidiefstal functies.
Wanneer ik bij mcafeemobilesecurity.com inlog met mijn e-mailadres wordt wel mijn telefoon weergeven om bijvoorbeeld te kunnen traceren, alleen lukt dit niet. Er verschijnt een  rood uitroepteken. En wanneer ik inlog met mijn telefoonnummer en pincode van McAfee kan er geen account worden gevonden.

cyberdude
Reliable Contributor
Reliable Contributor
Message 6 of 9

Re: Kan telefoon niet traceren

Jump to solution

hallo,

hartelijk dank voor uw antwoord.

jammer te lezen dat mijn wifi suggestie niet heeft gewerkt.

ik lees dat er ergens een rood uitroepteken staat......als u hierop klikt geeft dit geen verdere info ?.......

wat ik nog kan bedenken is het volgende;

ik lees wel eens dat de app geen volledig toegang heeft op een toestel, misschien kunt u eens het volgende controleren;

ga op het toestel naar settings > device > administrator > enable mcafee

staat deze goed ingesteld ?

vriendelijke groeten

 

 

M4rtijn
Contributor III
Message 7 of 9

Re: Kan telefoon niet traceren

Jump to solution

De app is ingesteld als apparaatbeheerder. Alle machtigingen en configuratie kloppen. De app heeft alle machtigingen en kan niet worden gestopt door andere apps zoals Apparaatonderhoud van Samsung. Dit is nog steeds een probleem dat licht bij mijn nieuwe McAfee account. Ergens kan mijn telefoon niet worden geregistreerd. Dat is ook de foutmelding die ik krijg.

Mijn mobiele telefoonnummer is ook niet bekend volgens de Mobile Security website.

Alleen wanneer ik met mijn e-mailadres inlog krijg ik mijn telefoon te zien, maar verder kan ik geen acties uitvoeren op de website omdat er geen contact gemaakt kan worden.

silvia_t
Moderator
Moderator
Message 8 of 9

Re: Kan telefoon niet traceren

Jump to solution
Geachte klant,
 
Om u optimaal te kunnen begeleiden, verzoek ik u onze LIVE ondersteuning te contacteren tussen 09.00 en 17.00 uur van maandag t/m vrijdag.
 
Met vriendelijke groet,
Silvia
 
Support & Service Representative
McAfee Consumer Products
___________________
Product information     http://www.mcafee.com
Support & Service      http://service.mcafee.com
Telefoon Klantenservice Nederland 020-5040 586 (lokaal tarief)
België 02/275.07.03
cyberdude
Reliable Contributor
Reliable Contributor
Message 9 of 9

Re: Kan telefoon niet traceren

Jump to solution

hallo,

hartelijk dank voor uw antwoord.

jammer dat het niet gelukt is om het probleem op te lossen voor u.

wel benieuwd als u contact met mcafee support heeft gehad wat de oplossing was in dit geval.

vriendelijke groeten

How Many Badges Can You Collect?
Ready for a little competition? Members like you are earning badges and unlocking perks for their helpful answers. Are you? Click here to find out.

Community Help Hub

    New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.

  • Find Forum FAQs
  • Learn How to Earn Badges
  • Ask for Help
Go to Community Help

Join the Community

    Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership:

  • Get helpful solutions from McAfee experts.
  • Stay connected to product conversations that matter to you.
  • Participate in product groups led by McAfee employees.
Join the Community
Join the Community